// END ENQUEUE PARENT ACTION Een huisstijl, is dat eigenlijk wel nodig? - Ultra Graphix

Een huisstijl, is dat eigenlijk wel nodig?

Een huisstijl is de sfeermaker van het bedrijf. Als je dit goed aanpakt, spreek je de juiste mensen aan. Doe je dit niet? Dan ben je niet anders dan een andere ondernemer zonder stijl, op die manier ben je dus niet uniek. Ik ga het je uitleggen. Als voorbeeld neem ik Wildlands, een dierentuin in Emmen. Waarschijnlijk heeft iedereen wel een beeld bij een dierentuin, namelijk een park met allerlei verschillende dieren. In het kort gezegd, is dat wat het is!

Maar wat zou Wildlands uniek maken als ze op die manier communiceren? Of beter gezegd, wat zou je reactie zijn als ze je aanspreken met: Hallo, wij zijn een dierentuin met allerlei verschillende dieren, kom je ook? Je reactie is waarschijnlijk: Uhm.. Ja, even kijken of ik tijd heb. En dat is logisch! Het is namelijk niet echt spannend. Waarom zou je daar naartoe gaan? Waarom juist naar dat park? Misschien zit er bij jou in de buurt ook wel zo’n dierentuin, dan kun je daar beter naartoe gaan.

Je hebt het waarschijnlijk al door. Als je de juiste mensen wil aanspreken, moet je het anders aanpakken. En dat laat Wildlands goed zien! Ze zijn uniek en daar wil je best iets langer voor in de auto zitten. Ze vertellen je namelijk dat je in één dag een wereldreis kunt maken. Ontdek per boot of te voet de jungle, spot in de savanne giraffen en zebra’s tijdens een jeepsafari en sta oog in oog met een ijsbeer tijdens een poolexpeditie. En dat allemaal in één dag! Drie verschillende werelden, waar je allerlei verschillende dieren kunt bewonderen. Krijg je er al zin in, ik wel ;).

Goed verhaal! 

Jij bent dus een avonturier, die de mogelijkheid krijgt om in één dag een wereldreis te maken. Dat is een goed verhaal! Dit noem je ook wel een concept. En vanuit hier wil ik je meenemen naar de huisstijl. Het concept van het bedrijf wordt hier namelijk vertaald naar elementen, lettertypes, kleuren, patronen en fotografie. Samen vormen ze jouw huisstijl. Een huisstijl is dus het uiterlijk van jouw bedrijf. En Wildlands is hierin het perfecte voorbeeld! Kijk vooral eens op de website van de dierentuin. Je ziet dat alles klopt! Ze nemen je mee op avontuur en je krijgt zin om een dagje Wildlands te plannen. Een huisstijl is echt de sfeermaker van jouw bedrijf. Deze stijl laat je op al jouw reclame-uitingen doorvoeren. Zo creëer je herkenning met de juiste uitstraling.

Conclusie

Je begrijpt inmiddels dat een huisstijl onmisbaar is voor jouw bedrijf. Zonder huisstijl komt jouw boodschap niet over. En op die manier ben je helaas voor jouw potentiële klanten niet anders dan een ander. Zorg er dus voor dat je gezien wordt door de juiste mensen. Een huisstijl wordt altijd ontwikkeld vanuit een concept. Bij het ontwikkelen van een huisstijl beginnen we dus eerst met het in kaart brengen van jouw identiteit. Maak je vooral geen zorgen, hier help ik je graag bij ;). Samen creëren we een stijl waar jouw (potentiële) klant niet omheen kan.

Meer info over het laten ontwikkelen van een huisstijl vind je hier. 

Veel leesplezier!

Ik ben Sylvana Postma. Een grafisch vormgever die ondernemers op een leuk niveau de kneepjes van het vak leert. Een mooi ontwerp maken, dat gun ik elke ondernemer! 

Wil jij ook de regie nemen over jouw eigen reclame-uitingen?

Ontdek meer

Gratis cursus

Hulp bij
ontwerpen!

Grijp je kans!

Gratis cursus

Hulp bij ontwerpen!

Grijp je kans!

Ik ben Sylvana Postma. Een grafisch vormgever die ondernemers op een leuk niveau de kneepjes van het vak leert. Een mooi ontwerp maken, dat gun ik elke ondernemer! 

Wil jij ook de regie nemen over jouw eigen reclame-uitingen?

Ontdek meer