// END ENQUEUE PARENT ACTION Dit zijn de juiste stappen als je zelf jouw logo ontwerpt - Ultra Graphix

Dit zijn de juiste stappen als je zelf jouw logo ontwerpt

Je wilt graag zelf jouw logo ontwerpen. Goed plan! Tot zo ver niks mis mee, maar waar het vaak fout gaat is de uitwerking. Zonder een goede voorbereiding ga je niet een geniaal logo maken. Laten we de juiste stappen nog een keer op een rijtje zetten. Zo wordt het al een stuk makkelijker en creëer je stap voor stap een professioneel logo.

Tip: Je kunt nu gratis mijn E-book: ontwerp jouw eigen logo downloaden. Hier vind je een uitgebreid stappenplan. Ik help je stap voor stap met het maken van een professioneel logo.

Stel jezelf vooraf een aantal vragen

Als je denkt aan het ontwerpen van een logo, dan gaan je gedachten waarschijnlijk al naar het eindresultaat. Hoe moet mijn logo eruit komen te zien? Goed dat je hier al over nadenkt. Maar waar juist de kracht van een logo zit, is de gedachte achter het logo. Waarom heb je het logo op deze manier gemaakt? Het is dus zeker de moeite waard om jezelf eerst een aantal vragen te stellen en op die manier dus dieper te graven. Door deze vragen leer je jezelf en jouw bedrijf nog beter kennen, hierdoor ga je 100% een logo ontwerpen dat bij je past. Pak een pen en papier of open een document en schrijf voor jezelf de antwoorden op van de volgende vragen.

1. Wie ben je?
Wie ben je, waarom wil jij ondernemer worden of ben je ondernemer en waarom moeten mensen bij jou komen?

2. Wat ga je doen en voor wie?
Schrijf voor jezelf op wat je gaat doen. Wat is jouw specialisme? Neem bij deze vraag ook gelijk mee voor wie je iets kunt betekenen. Beschrijf jouw doelgroep.

3. Wat wil je bereiken?
Het is goed om vooraf een plan te hebben. Wat wil je binnen een half jaar bereiken, in één jaar en over vijf jaar? Geen zorgen! Een koers kan natuurlijk altijd bijgesteld worden.

4. Wat wil je uitstralen?
Hoe wil je dat jouw aanstaande klanten naar jouw bedrijf kijken? Wat voor gevoel moeten ze krijgen als ze met jou samenwerken?

5. Schrijf 3 kernwaarden op die bij jou of jouw bedrijf passen
Download hier de lijst met kernwaarden waar je eventueel uit kunt kiezen.

Bedenk een bijpassende naam

Heb je al een naam bedacht voor jouw onderneming? Het is handig om vooraf een naam te bedenken, zo kun je namelijk gelijk het logo maken met de juiste naam. Als je tips wil lezen voor het bedenken van een mooie naam, bekijk dan mijn blog: Hoe bedenk je een pakkende bedrijfsnaam? + stappenplan

Brainstormen

We zijn aangekomen bij het punt waarop je dieper gaat nadenken over jouw logo. Oftewel, hier ga je inspiratie opzoeken en jouw logo in gedachten beetje bij beetje vormgeven. Hieronder staan een aantal punten waar je je in kunt verdiepen/onderzoek naar kunt doen voordat je losgaat in het ontwerpprogramma.

  • Zoek inspiratie op Pinterest. Welke sfeer past goed bij jouw bedrijf?
  • Wil je een beeldmerkje gaan maken ja of nee?
  • Welke kleuren passen bij jouw bedrijf? Maak je eigen kleurenpalet.
  • Welke lettertypes wil je gaan gebruiken?

Start met het ontwerpen van jouw logo in het juiste programma

De start van het logo. Eindelijk! Je hebt vast al gemerkt dat een goede voorbereiding het halve werk is ;). Dit zijn alle ingrediënten die je nodig hebt voor een goed logo. Het is nu tijd om je logo uit te werken in het juiste ontwerpprogramma. Maar let op! Werk altijd in een vector programma om onscherpe logo’s te voorkomen. Download mijn E-book: ontwerp jouw eigen logo en leer hoe je in het juiste programma een logo maakt waar je trots op bent.

Veel leesplezier!

Ik ben Sylvana Postma. Een grafisch vormgever die ondernemers op een leuk niveau de kneepjes van het vak leert. Een mooi ontwerp maken, dat gun ik elke ondernemer! 

Wil jij ook de regie nemen over jouw eigen reclame-uitingen?

Ontdek meer

Gratis cursus

Hulp bij
ontwerpen!

Grijp je kans!

Gratis cursus

Hulp bij ontwerpen!

Grijp je kans!

Ik ben Sylvana Postma. Een grafisch vormgever die ondernemers op een leuk niveau de kneepjes van het vak leert. Een mooi ontwerp maken, dat gun ik elke ondernemer! 

Wil jij ook de regie nemen over jouw eigen reclame-uitingen?

Ontdek meer